Vallès Occidental Sud

Satisfacció dels socialistes vallesans davant la incorporació de Badia, Barberà, Cerdanyola i R

  • Actualitzat:
  • Creat:

Els representants del PSC de Cerdanyola, Barberà, Badia i Ripollet qualifiquen de «molt bona notícia» passar a formar part de la Zona 1 del transport públic a principis de 2019, segons va aprovar dimarts l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).

Ana del Frago, Luis Tirado, Eva Menor i Carlos Cordón
Ana del Frago, Luis Tirado, Eva Menor i Carlos Cordón

Aquests municipis que ara integren la segona zona tarifària de l’Autoritat Metropolitana de Barcelona (ATM) s'incorporaran a la primera zona, la més econòmica en l'ús de la xarxa d'autobusos, ferrocarrils i metro en els seus viatges dins de l'àrea metropolitana. D'aquesta manera, els seus habitants es podran beneficiar d'una rebaixa en la despesa en transport. 

L’alcaldessa de Badia del Vallès, Eva Menor, ha mostrat la seva satisfacció per l'aprovació i ha recordat quel’estalvi és significatiu perquè actualment la T-10 de dues zones val gairebé el doble que a la primera corona. L'alcaldessa ha fet aquesta valoració conjuntament amb els representants del PSC de Barberà, Cerdanyola i Ripollet.

Menorha explicat que la integració dins de la Zona 1 implicarà molts beneficis, i també l'aplicació d'un nou tribut metropolità sobre l'IBI en aquests municipis. L'impost l'hauran de  pagar cada any els 4 consistoris vallesans a l'entitat supramunicipal (ATM) per la gestió del transport públic a les seves ciutats, com ja fan la resta de municipis de la primera corona. 

«Aquesta aportació no només es destinarà a abaratir el preu del bitllet o de les targetes, sinó també a la millora de la xarxa del transport dels nostres municipis, tant en temes d'infraestructures com en la gestió dels itineraris i en la connectivitat amb altres localitats»ha aclarit Menor.

En aquest sentit, Ana del Frago, primera secretària del PSC de Barberà i portaveu del grup municipal del PSC a l'Ajuntament, creu que els governs de torn dels nous municipis integrats a la Zona 1, «una vegada tinguem la informació sobre com afectarà aquest tribut als nostres veïns i veïnes, haurem d'estudiar els mecanismes de bonificacions per ajudar a pagar-lo, si és necessari».

De la seva banda, el primer secretari del PSC de Cerdanyola i portaveu del grup municipal a l'Ajuntament, Carlos Cordón, també ha insistit que«s'ha de veure les contraprestacions que hauran de fer els ajuntaments, però avui és un dia important pel transport públic metropolità al nostre municipi».

Cordónexplica que aquest nou sistema farà baixar considerablement el preu del bitllet per anar cap a Barcelona. El primer secretari cerdanyolenc ha recordat, a més, que «aquest canvi no implicarà un increment de preu per anar a municipis no metropolitans que no canvien de zona, com poden ser Sabadell (zona 2), Rubí (zona 2) o Terrassa (zona 3). Això vol dir que els quatre municipis mantindrem la qualificació de Zona 1 i 2».

Els representants socialistes veuen com aquesta vella reivindicació del PSC s’apropa al Vallès Occidental. El primer secretari del PSC de Ripollet i portaveu del grup municipal a l'Ajuntament, Luís Tirado, destaca que «els socialistes sempre hem demanat aquesta mesura per potenciar l’ús del transport públic, també per motius mediambientals i de reducció de la contaminació, i perquè els usuaris i usuàries paguin menys».

Les tarifes

Actualment, una T-10 d'una zona costa 10,2 euros, mentre que una de dues zones puja fins a 20,1 euros, gairebé el doble. Els usuaris de la T-Mes que viuen en algun dels municipis afectats per l'abaratiment paguen actualment 72,7 euros, mentre que si la mesura estigués ja en marxa pagarien un 34% menys. I una cosa similar passa amb el títol T-Trimestre, que implicaria una rebaixa tarifària del 35% amb els preus actuals.